петак, 8. јануар 2016.

Sherlock The Abominable Bride


Zaplet: Šerlok Holms i dr Votson će se, u ovom prazničnom specijalu, naći u viktorijanskom Londonu, u 1890. godini.





Sherlock serija se, sada već, može nazvati globalnim fenomenom. Osim svoje ogromne popularnosti, jedinstvena je i po načinu snimanja, dve glavne uloge tumače filmski glumci, koji su u međuvremenu takođe doživeli planetarni uspeh, a Benedikt je i sam postao svojevrstan fenomen, tako da su epizode i nova sezona retke i dolaze nam otprilike na dve do tri godine, s tim da u sezoni obično budu tri epizode. Za vreme ovih praznika se pojavio dugonajavljivani specijal, smešten u viktorijansko doba, odnosno nešto klasičniji Šerlok Holms. Problem sa ovakvim formatom su očekivanja, koja se zaista sa protokom vremena grade i ostaju visoka, te je na tvorcima serije da budu na visini zadatka i pruže nam nešto inteligentno i kreativno, a opet zapakovano u staro i poznato. Ovog puta, po mom mišljenju, Sherlock je podbacio na prvom planu.

Sam koncept vraćanja korenima me je oduševio, naročito u formi specijala, za koji sam ja očekivala da će biti podosta odvojen od prethodnog toka serije. Možda ja grešim, ali to je neko moje shvatanje specijala. Slučaj je obećavao, bio je dovoljno mističan, gotski, čak i jeziv ( ako ste čitali moju recenziju Crimson Peak znate da me viktorijanske haljine i kuće naročito plaše ), zakukuljen na pravi način, takođe me je oduševila duhovitost poigravanja sa ustaljenim konceptom Šerlok Holmsa, osvrtanje na to kako gđa Hadson služi samo za služenje čaja i otvaranje vrata, pa i uopšte osvrt na ženski položaj u knjigama i u potonjem društvu viktorijanske Engleske. Međutim nakon određenog vremena kao da sve počne da se raspada, ne bih da previše otkrivam zaplet, pa se kontrolišem, ali meni je samo razrešenje glavne misterije, koja je naposletku totalno skrajnuta i već do kraja epizode postala i totalno nepotrebna, bilo nezadovoljavajuće i već naglašeno i otkriveno otprilike u prvih pola sata gledanja. Od ljudi, koji se bave jednim od najpoznatjih i najgenijalnijih književnih umova, očekivala sam više inteligencije, a svakako više truda, u osmišljavanju zapleta. Preterano potenciranje Morijartija u nekom delu postaje pomalo zamarajuće, a upotreba sličnog koncepta kao u Inception povremeno deluje čudno i out of place.

Nadala sam se da ćemo dobiti nešto novo i sveže, samo sa poznatim glumcima, a dobili smo ponovno naglašavanje odnosa između likova, čiji su međusobni odnosi odavno ustaljeni i poznati, mislim koliko puta treba da nam se ponovi psihološko nadmudrivanje Morijartija i Šerloka, koji su kao dve strane istog novčića, u jednom trenutku sam mislila da će preći granicu njihovog odnosa ( nemam ništa protiv upotrebe takve vrste zapleta, ali kada ima smisla, a ne radi zadovoljavanja fantazije fanova ), tako da osećam da je tumblr eksplodirao od gifova i fan fiction- a, kao i osećanja odanosti, pa i ljubavi između Votsona i Šerloka. Meni je to, kao redovnom gledaocu serije, delovalo nepotrebno, kao način za popunjavanje rupa u zapletu, dok opet nekom, ko je samo želeo da odgleda ovaj specijal, kao kostimiranu misteriju, ovo bi moglo biti zbunjujuće i izvuklo bi ga u potpunosti iz prvobitne priče.

Tako da najveća zamerka bi mi bilo to što specijal nije ni ličio na specijal, niti je pažnja posvećena slučaju iz naslova, pa je ovo bila neka kombinacija poslednje epizode prethodne i prve epizode sledeće sezone, osetio se nedostatak razrađenosti dobre ideje, radi lenje upotrebe stare forumule, dok su pozitivne strane i dalje odlična gluma i hemija između glumaca, sarkastičnost i duhovitost dijaloga. Možda tako ne deluje na osnovu ove recenzije, jer sam pretežno isticala ono što mi se nije svidelo, ali gledanje mi je i dalje bilo zabavno, samo su mi očekivanja u znatnom izneverena.

Zaključak: Ja sam verovatno napravila grešku, jer sam ovu epizodu gledala sa nekim, ko inače ne gleda seriju, misleći i tretirajući je kao zasebnu celinu, tako da nemojte praviti istu grešku, ali i kao fan serije nisam posebno zadovoljna, protekom vremena deluje mi da serija prosto doesn' t live up to the hype ( ovaj izraz sam prosto morala da upotrebim na engleskom, jer je tako odgovarajući ).


2 коментара:

  1. "Preterano potenciranje Morijartija u nekom delu postaje pomalo zamarajuće"

    potpis na sve a posebno na ovo .. elem, meni je ova epizoda bila totalno razocarenje ne znam sta im je ovo trebalo.. kao da su radili eto cisto da se uradi nesto (zbog fanova)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Takođe, toliko da sam pomislila da nešto nije u redu samnom.:) Vidim, čitam, svi oduševljeni.

      Избриши