недеља, 22. октобар 2017.

U susret 62. Sajmu knjiga


            Izvor: sajamknjiga.rs

Kao što svi mi, tvrdokorni knjigoljupci, znamo, danas počinje 62. po redu Međunarodni sajam knjiga, koji se održava u Beogradu, pod sloganom Ključ je u knjigama. Gošće ovogodišnjeg sajma su zemlje sa nemačkog govornog područja. Prošle godine sam imala tu sreću da mogu ranije da odem na sajam knjiga i pišem o svim popustima i novitetima, koji su nas na istom očekivali, pa kako ću ove godine sajam posetiti tek za vikend, pred zatvaranje, htela sam da napišem post u kojem ću istaći neke akcije i popuste, koje su izdavači unapred objavili, a inspirisana postom drage Aleksandre sa Books and Lilies i svoj, doduše maksimalno skraćeni, spisak knjiga, koje nameravam da kupim. Nadam se da će vam ovaj post biti od neke koristi, a u slučaju da idete ranije, obavezno mi pišite u komentarima da li ste naišli na neku povoljnu ponudu i kakva je atmosfera.

Verovatno ću neke naše izdavače izostaviti i prosto pomenuti one najpoznatije, čija ću izdanja verovatno i kupovati. Ja ću se ove, za razliku od prethodne godine, više bazirati na kupovinu polovnih knjiga, koje su uvek nalaze na gornjem spratu glavne hale, iz prostog razloga, jer većina knjiga, koje želim da kupim, odavno nije u slobodnoj prodaji, a naši izdavači nemaju naviku da štampaju knjige u više tiraža. Izdavačke kuće su navedene po azbučnom redu.

Vulkan- poznati izdavač će i ove godine imati, takozvane, zone opasnih cena, u okviru kojih ćete moći da kupite 5 knjiga za 800 dinara, 4 knjiga za 950 dinara i 3 knjiga za 980 dinara. Ja sam prošle godine pazarila prilično povoljno par naslova, ali sam se jako razočarala kada su ti isti naslovi nakon sajma bili na još većem sniženju. Na ovom linku možete pogledati naslove, koji će se naći na akciji, a moj utisak je da su u pitanju jedni te isti ljubići, koji se non stop vrte i na trafikama. Jedina mi je nada da će se na sajmu najzad pojaviti dugoočekivani nastavak "Iskra u pepelu" i roman "Poljubac pobednika", ali kako sam listala njihov sajamski katalog, neću se previše nadati. Vulkan ima Instagram fotokonkurs, te ukoliko se fotografišete sa omiljenim likom iz dinastije Mediči i označite fotografiju haštegom #MEDICIVULKAN, možete očekivati neko iznenađenje. Vulkan će izlagati svoja izdanja u Hali 1 i 4. Ovde možete pogledati raspored gostovanja pisaca na njihovim štandovima.

Delfi knjižare- navodim ih zasebno u odnosu na Lagunu, samo zato, jer se nadam da ću kod njih naći neke knjige na engleskom jeziku, mada kako su u pitanju nova izdanja poput "The Tale of Beren and Lúthien", ne nadam se nekom preteranom popusut. Upravo sam naišla na tu knjigu u Temišvaru i košta neverovatnih 25 evra, ne znam za vas, ali meni je preterano dati toliki iznos za izdanje, koje nije u nekom naročitom povezu ili nije kolekcionarsko, pa ću verovatno strpljivo čekati da knjiga bude prevedena na srpski jezik. Elem, u Delfi knjižarama će biti popusta na pojedina izdanja na engleskom jeziku i to čak od 50% do 75%, a postojaće akcija i 5 knjiga za 999 dinara. Takođe, popuste možete ostvariti i flajerima sa Laguninog štanda, a detaljnije o popustima, možete pogledati ovde.

Dereta- je obezbedila popuste, ne samo za posetioce sajma, već i za one, koji kupuju njihova izdanja putem interneta, na njihovom sajtu, te na istom ovde možete pogledati na kojim knjigama postoji popust od 30%, 40% ili 50%, kao i akciju 3 knjige za 999 dinara.

Dibidus- izdavačka kuća, koju sam skoro, sasvim slučajno otkrila preko Instagrama i to putem fantastično dizajnirane korice njihovog izdanja svetski poznate knjige "Medved i slavuj" ( The Bear and the Nightingale ), koju sam neko vreme imala u planu za čitanje na engleskom, ali sada kako znam da je prevedana na srpski jezik i to od strane manje izdavačke kuće, svakako ću na sajmu nabaviti primerak. Ovaj izdavač će se nalaziti na galeriji Hale 1.

Evrobook- će svoja izdanja izlagati na štandovima u Hali 1 i 4. Ove godine su pripremili popuste u rasponu od 30% do 80%, a verujem da će većinu zanimati da će ilustrovana izdanja Hari Potera, takođe, biti na popustu i koštaće 2400 dinara. Neke knjige će se prodavati i po ceni od 49 i 99 dinara, a ova izdavačka kuća ima i neka nova, zanimljiva izdanja, poput "Nebo, u podne crveno", autora Sajmona Sibaga Montefjorea, treće priče iz Moskovske triologije, koju čine još i "Sašenjka" i "Jedne zimske noći" ( recenzija ovde ). Evrobook organizuje i Instagram konkurs, te ukoliko se slikate na njihovom štandu ili sa njihovim izdanjem u periodu trajanja Sajma, te sliku označite haštegom #EvroSajam2017, možete osvojiti poklon paket.

Kontrast Izdavaštvo- izdavača kuća, koja uvek ima zanimljiva izdanja, ove godine, će izlagati u prvom prstenu Hale 1. Sva njihova izdanja biće na popustu u iznosu od 30%, a za neke knjige, poput četiri romana čuvenog pisca naučne- fantastike, Filipa K. Dika, koji će ukupno iznositi 1.999 dinara, postojaće i poseban popust.

Laguna- verovatno, jedan od najpoznatijih naših izdavača, je i ove godine, nekako tradicionalno, zadržao, bar se meni tako čini, iste popuste. Na ovom linku možete pogledati njihove akcije, sajamski katalog i raspored izlaganja, a kao i uvek, njihov štand nalaziće se u sredini Hale 1.

Otvorena knjiga- izdavač, koji je meni prepoznatljiv po izdanjima domaće epske fantastike i fantazije, ove godine izlagaće na štandovima u Hali 1 i 4. Njihova izdanja, bar ova, koja su meni došla u ruke, su imala pomalo problema sa lekturom, ali imaju zaista zanimljive knjige i naslove,  te su najavili spopuste na sajmu, ali ja nisam uspela da pronađem detaljnije podatke.

Publik Praktikum- izdavač, koji se na tržište brzo probija i postaje sve poznatiji, po brojnim YA naslovima i jako lepim izdanjima je, takođe, pripremio popuste na ovogodišnjem Sajmu i to u iznosu od 30% na izdanja za mlade, a isti popust će važiti i na njihovom sajtu u navedenom periodu, ukoliko niste u prilici da dođete na sajam. Takođe, kupovinom pet knjiga iz ove edicije dobijate na poklon ceger, to do listu i dodatnih 10% popusta. Njihov štand broj 1308 biće u Hali 1.

Urban Reads- još jedan izdavač poznat po svojim YA izdanjima, koji, ove godine, štand dele sa izdavačima Makondo i Beli put, a naćiće se u Hali 1, nedaleko od prošlogodišnjeg mesta. Oni su, sasvim pohvalno i korisno, na svojoj FB stranici istakli sve svoje naslove uz sajamske cene i spisak možete pogledati ovde u albumu Sajam knjiga 2017. 

Čarobna knjiga- je ove godine, na svom sajtu, pripremila spisak naslova, koji će se na Sajmu naći na akciji 3 knjige za 500 dinara, 5 knjiga za 500 dinara, a na akciji su i pojedini kompleti knjiga i stripovi. Detaljan spisak naslova možete pogledati ovde, a iste možete naručiti i sa njihovog sajta na odeljku Sajam- rasprodaja. Ovog izdavača možete naći u središnjem delu Hale 1.

Ovo je moj spisak izdanja, koja će mi biti prioritet na Sajmu knjiga:

1. "Svilena buba" i "Uspon zla"- Robert Galbrajt,
2. "Romanovi" i "Jedne zimske noći"- Sajmon Sibeg Montefjore,
3. "Medved i slavuj"- Ketrin Arden,
4. "Noćni cirkus"- Erin Morgestern,
5. "Rogovi"- Džo Hil,
6. "The Book of Dust"- Philip Pullman,
7. "Kopao sam dubok zdenac"- Gradimir Stojković,
8. "Tajna  istorija"- Dona Tart,
9.   dela- Lajoš Zilahi, Perl Bak, Remark,
10. "Priča Jevrejina lutalice"- Žan d` Ormeson,
11. "Đavo u belom gradu"- Erik Larson, 
12. "Nevine laži"- Lijan Morijarti,
13. "Slika Dorijana Greja"- Oskar Vajld,
14. "Čovek u visokom dvorcu"- Filip K. Dik.

Da li ćete ove godine posetiti Sajam knjiga?

6 коментара:

  1. Hvala na tekstu!:)
    Iskreno, ne znam hoću li ipak uspeti da ove godine posetim Sajam, čemu sam se posle šest godina odsustva baš radovala, ali potrudiću se. Problem je, naravno, novac, ali koliko vidim po sajtovima i na osnovu izveštaja koleginice koja je bila juče na otvaranju - akcije su smešne, kako ponudom tako i "popustima", pa mislim da nemam za čime da preterano žalim i ako ne odem.
    Svakako će i kod mene ići neki tematski tekst u subotu, a jedva čekam tvoje utiske i izveštaj.:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je baš danas iskrslo da ću ipak otići radnim danom, što me raduje, jer prezirem gužvu, pa sam unapred bila nervozna što moram da idem vikendom. :D
      Nisam ni ja u nekoj ekstazi, pravo da ti kaže, pustila me je manija nasumične kupvine, koja me je držala prošle godine, više sam uzbuđena zbog samog odlaska i pregleda polovnih knjiga. Takođe, šanse da nađem neke naslove na engleskom. A popusti, kao i svake godine, ništa posebno, a tek naslovi, koji su na akciji. :D
      Hvala tebi na čitanju. :)

      Избриши
    2. Ipak ne idem na Sajam, doduše i laknulo mi je. Nemam dovoljno novca, a iskreno, ne isplati se. Malo sam i ljuta kad vidim da se manifestacija svela na trgovinu i razbacivanje i fotkanje (onaj život-poza sa Instagrama i Fejsa o kojoj sam pisala u sredu), još na ovu kišu, pa neku egzistencijalnu krizu (plata sva ode za kiriju i tome slično), baš me smorilo.
      Umesto toga, radije ću iskoristiti ovaj sajamski popust u BG gradskoj biblioteci i obnoviti članarinu, da ne vučem baš sve od kuće.:)
      Možda sam snob, ali meni knjige (i književnost) ipak znače mnogo više od povoda za razbacivanje i lagerovanje, a materijalistički predznak Sajma zaista zna da deprimira.
      Uglavnom, lepo se provedi i sa nestrpljenjem čekam izveštaj!:)))))))

      Избриши
    3. Uopšte nemoj da se sekiraš, ja sam juče dugo razmišljala da li da idem, jer mi se otvorila opcija da odem ranije i lepo sam popisala knjige i akcije i popuste i donekle mi se isplati, jer ovako bih dosta potrošila na poštarinu naručivanjem, ali Dereta ima super akciju, istu kao i na sajmu, Kontrast takođe, kao i još neki, što je realno super. Idem prvenstveno da vidim da nabavim neke polovne knjige, kojih nema više u prodaji, ali me, iskreno, već malo drma anksioznost, jer kada odem tamo ne znam šta bih pre kupila, a pospusti nikada gori. Realno ako je knjiga od šesto dinara, pa na gore, a nije ne znam kakvo izdanje, to za mene nije nikakav popust. Ni ja ne raspoložam, ne znam kakvim budžetom, pa me tišti da ne kupim neke gluposti i bezveze bacim pare. U svakom slučaju, javljam kako je bilo, ali mislim da ništa bitno ne propuštaš, a ja ću debelo razmisliti da li ću i ići sledeće godine, počelo je sve to malo i da me umara, iskreno.
      Hvala puno. :*

      Избриши
  2. Ja ove godine preskačem Sajam, kao što sam i prethodne. Što se tiče Lagune, njihove knjige samo naručujem online za Noć knjige i nikad više, zato što su upropastili popuste novim karticama. Videla sam da im je Igra prestola, svaki deo jeftiniji 100 dinara od regularne cene, smejurija. Kod Vulkana su cene ogromne i svake godine sve veće i veće (osim ljubića). Što se tiče ostalih izdavača, baš se nešto nisu potrudili oko novih naslova (ili obnavljanja tiraža). Baš sam se nadala da će Dereta da izda novog Frenzena za sajam, vidim na njihovom sajtu odložili izdavanje za sledeću godinu. Kod Sajma me najviše nervira neorganizovanost - prodavci često pojma nemaju šta sve imaju na svojim štandovima u ponudi i često se dešava da ne donesu sve knjige na Sajam prvog dana, ili da kažu dođite za 2-3 dana tada ćemo imati knjigu koja vas interesuje. Što se tiče knjiga na engleskom to ti je mačka u džaku većina je paperback edition, džepno izdanje, sa žutim papirom, a većini je cena 2000+ dinara. Neću više da mračim, lepo se provedi, jedva čekam da pročitam tvoje utiske. :-*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja sam uspela da se u međuvremenu iskombinujem i posetim sajam ranije, upravo pišem besni post o tome. :D
      Bukvalno ništa nisi propustila, a sledeće godine ja verovatno neću ni ići, pročitaćeš već u postu koliko sam se smorila, koliko su popusti minorni i nepostojeći, prodavci blage nemaju ili su bezobrazni, a najfascinantnije je što sam od svih kupljenih knjiga, običan papirni obeleživač dobila samo od izdavačke kuće kod koje sam knjigu osvojila na nagradnoj igri, od ostalih bukvalno ništa. :D

      Избриши